Každý z nás určitě vyrazil v poslední době na malý nákup nebo jen na průzkum trhu - v Británii zvaný windowshopping. Poslední dobou však firmy a hlavně jejich zaměstnanci zapomínají, že dobrý zákazník není ten, který nakoupí ale ten, který se vrátí.
Každý z nás určitě vyrazil v poslední době na malý nákup nebo jen na průzkum trhu - v Británii zvaný windowshopping. Poslední dobou však firmy a hlavně jejich zaměstnanci zapomínají, že dobrý zákazník není ten, který nakoupí ale ten, který se vrátí.
Jsme tedy stále častěji svědky situací, kdy se prodejce tváří poněkud kysele, když vidí, jak jdeme ke stojanu s visačkou -70% či se ptáme, jaká je sleva na studentskou kartu. Podobně je to bohužel i v gastro zařízeních. Když přijde na večeři člověk sám a objedná si jednu sklenku džusu a hlavní chod, je obsluha mnohdy otrávená a pomalá. Pak si k vedlejšímu stolu sedne pětičlenný tým managerů v oblecích a najednou se může přetrhnout téměř celá restaurace a jídlo je na stole během několika minut.
Jako zákazník se po takovéto zkušenosti pravděpodobně nikdy nevrátíte. Prostředí, které vám bylo vytvořeno, nebylo příjemné, i proto, že jste si přišli méně důležití, zkusíte tedy jiného obchodníka. Naopak, pokud se obsluha chová přirozeně a přátelsky a to i v případě, vybral-li si kupující nejlevnější produkt nebo jen žádal o radu, je tím nalákán k opakovaným návštěvám.
Obchody restaurace či služby se v přístupu k nakupujícím musí zlepšit. Klíčem k tomu je pro ně pochopit, že ať zákazník utratí 5 Kč nebo 60 000 Kč, vždycky by měl odcházet s pozitivním zážitkem.